Hvordan kan Fomles hundefrisør redesignes slik at den visuelle identiteten bygger på fleksibilitet og gjenkjennelighet?
Fomle’s hundefrisør er en ny oppstartet salong på Eiksmarka senter. Salongen startet opp høsten 2023 og har på få måneder tilegnet seg stor krets med stamkunder. Den store etterspørselen har skapt en venteliste på 3-4 uker. Eiere av salongen ønsker hovedsaklig ikke å ekspandere drift, men heller fokusere på å tilby kvalitet for eksisterende kunder.
Målgruppen er bred og handler først og fremst om mennesker som eier en hund som besøker hundefrisør. Primærmålgruppen er unge par i alderen 20-30 år som for første gang eier en hund sammen. Sekundærmålgruppen er småbarns familier med en eller flere barn i tilegg til hund. Tærtiærmålgruppen er pensjonistpar eller enslige.
Fomle’s hundefrisør skal jobbe for å tilby et uformelt og prisgunstig kundebesøk møtt med profesjonalitet og vennlighet som skaper langvarige kunderelasjoner.
Underveis i bacheloroppgaven har jeg designet en ny visuell identitet som jeg har brukt på pakningsdesign, diverse trykte flater, SoMe plattformer og brosjyrer.